Bėgiojimo nauda sveikatai

BĖGIOJIMAS naudingas ne tik kūnui, bet ir protui – jis stimuliuoja smegenis ir skatina emocinę gerovę.

Nebūtina būti maratonų bėgiku, kad galėtumėte mėgautis bėgiojimo nauda sveikatai. Net 20 minučių bėgimo kasdien (arba 150 minučių vidutinio intensyvumo ir intensyvaus fizinio aktyvumo per savaitę) paskatins širdies ritmą ir treniruos raumenis. Be to, bėgiojimas yra beveik nemokamas, reikės įsigyti tik gerus bėgimo batelius.

Bėgimas, kaip vidutinio arba aukšto intensyvumo aerobinė mankšta, teikia daug fiziologinės ir psichologinės naudos, jis taip pat gerina širdies kraujagyslių būklę bei teikia daug naudos sveikatai.

Norėdami gauti naudos iš bėgiojimo, turite padidinti savo širdies ritmą, kad tą padaryti turite bėgti pakankamai greitai, bet ne per greitai, nes turite sugebėti palaikyti pokalbį (tai vienas iš požymių, kad bėgate geru tempu). Palaipsniui didinkite bėgimo tempą, kad organizmas galėtų prisitaikyti.

6 Bėgimo naudos sveikatai

1. Bėgimas gerina širdies būklę

Bėgimas yra puiki mankšta širdžiai. Ilgainiui jis padeda jūsų širdžiai efektyviau dirbti. Bėgimas palaiko arterijų elastingumą, todėl kraujas teka sklandžiau.

Širdies ir kraujagyslių mankšta taip pat mažina kraujospūdį ir blogojo cholesterolio kiekį kraujyje, bet didina gerojo cholesterolio kiekį, todėl mažėja širdies ligų rizika.

2. Bėgimas pagreitina svorio metimą.

Bėgimas puikiai degina riebalus, kadangi bėgant yra naudojama daug skirtingų raumenų grupių vienu metu, todėl jis yra vienas iš geriausių būdų deginti kalorijas.

Mayo klinikos duomenimis, 73 kg sveriantis žmogus, bėgdamas 12 km/val. greičiu, per valandą gali sudeginti apie 600 kalorijų. Norite numesti svorio, išlikti liekni arba turėti sveiką širdį? Pradėkite bėgioti.

3. Bėgimas stiprina kaulų struktūrą

Bėgimas yra pratimas, kurio metu kūnui sudaromas pasipriešinimas. Dėl trenksmo į žemę skeleto sistema patiria stresą, o tai savo ruožtu didina kaulų mineralinį tankį (KMT). Didesnis KMT reiškia stipresnius kaulus. Tai mažina osteoporozės, kritimų ir lūžių riziką senstant.

4. Bėgimas stimuliuoja smegenis

Tyrimai parodė, kad bėgimas ir kiti aerobiniai pratimai skatina smegenų ląstelių augimą hipokampe – smegenų dalyje, atsakingoje už mokymąsi ir atmintį. Bėgimas taip pat lavina smegenų sritis, kurios kontroliuoja judesius, koordinaciją ir ilgalaikę atmintį.

5. Bėgimas gerina emocinę ir psichinę sveikatą

Bėgiojant išsiskiria natūralūs laimės hormonai, vadinami endorfinais. Bėgimas, ypač ilgų distancijų bėgimas, leidžia pabūti su savimi ir apmąstyti savo gyvenimą. Bėgimas, kaip natūralus streso malšintojas, gali akimirksniu pakelti nuotaiką ir suteikti geros savijautos jausmą.

6. Bėgimas stabdo senėjimą

Bėgimas lėtina su amžiumi susijusį kaulų ir raumenų nykimą, nes skatina žmogaus augimo hormono išsiskyrimą. Maksimalus aerobinis pajėgumas (arba VO2 max) paprastai mažėja 10 proc. per dešimtmetį, pradedant nuo 25-rių metų ribos.

Norite pasinaudoti bėgimo nauda sveikatai? Prieš pradėdami bet kokius fizinius pratimus pasikonsultuokite su gydytoju ir sportuodami būkite atsargūs. Jei gyvenate sėslų gyvenimą, pradėkite nuo greito ėjimo. Nepamirškite, kad pirmiausia – saugumas!