Ar sveikas gyvenimo būdas turi kokių nors trūkumų?

Sveikos gyvensenos trūkumų tikrai nėra, nes kiekvienas žmogus pats nustato, kaip atrodo ir jaučiasi sveikas.

Tai reiškia, kad neprivalote daryti nieko, kas jums nekelia džiaugsmo. Juk, nelaimingumas gali turėti įtakos jūsų sveikatai.

Pavyzdžiui, jei nemėgstate įprastų pratimų, pagalvokite, kaip jums patinka judinti kūną. O jei nekenčiate kopūstų, neprivalote jų valgyti.

Ar tai reiškia, kad turiu atsisakyti savo mėgstamo „blogo įpročio“?

Sveikas gyvenimo būdas nereiškia, kad turite atsisakyti dalykų, kurie gali būti laikomi „žalingais įpročiais“. Visiškai įmanoma suderinti sveiką gyvenimo būdą su sausainių valgymu, laisva diena nuo treniruočių ar vynu prie vakarienės. Tiesą sakant, retkarčiais pasimėgaudami skanėstais galite geriau laikytis sveikos mitybos įpročių. Mąstymas „viskas arba nieko“, kai galima valgyti tik „gerą“ maistą ir niekada nevalgyti „blogo“, dažnai duoda neigiamų rezultatų. Galimybė lanksčiai valgyti itin sūrią mamos lazaniją ir mėgautis kiekvienu kąsneliu yra sveikos gyvensenos dalis.

Poilsio dienos taip pat svarbios fizinei ir psichinei sveikatai. Per daug mankštinantis gali padidėti traumų rizika arba galite perdegti ir apskritai atsisakyti mankštos.

Be to, saikingas alkoholio vartojimas (vienas standartinio dydžio gėrimas per dieną moterims ir du vyrams) yra susijęs su įvairiais sveikatai naudingais veiksniais. „Standartinis gėrimas“ yra:

  • 300 ml alaus
  • 145 ml vyno
  • 100 ml salyklinio gėrimo
  • 50 ml spiritinio gėrimo

Kita vertus, jei jaučiate, kad negalite kontroliuoti įpročio, kuris gali turėti neigiamų pasekmių sveikatai (pavyzdžiui, gerti alkoholį ar rūkyti), pasitarkite su gydytoju. Jie gali padėti jums rasti paramą.

Ar verta?

Sveika gyvensena gali ne tik padėti geriau jaustis, bet ir sumažinti kai kurių ligų riziką, pailginti gyvenimo trukmę, sutaupyti pinigų ir būti naudinga aplinkai.

Jūsų sveikos gyvensenos versija yra tokia, kokią jūs ją įsivaizduojate. Nėra nieko, ką privalote ar ko neturite daryti, kad būtumėte sveiki. Nustatykite, kas jums padeda gerai jaustis ir kas jums teikia didžiausią laimę. Tuomet pradėkite nuo mažų pokyčių. Taip labiau tikėtina, kad sulauksite sėkmės, o maži laimėjimai virs didesne nauda. Galiausiai, jei norite pagalbos keičiant gyvenimo būdą, pasitarkite su gydytoju. Jei jis negali jums tiesiogiai padėti, gali rekomenduoti kitus specialistus, pavyzdžiui, licenzijuotus dietologus ar terapeutus.